Monday, July 31, 2006

" how would u know the inside me?" Part-2

termenung aku ngadap muvi yg tgh ditayangkan didepan mata aku ni.melayan muvi yg aku sendiri tak ingt tajuk dia apa.kadang2 aku gelak gile2.. kadang2 aku menguap kuat gle tp takpe, sebab bukan aku dalam wayang pun. takkan ada orng nak jerit kat ak "woi, tak penah masuk wayang ke?" takkan ada jugak popcorn2 sesat akan hinggap kat kepala aku ni.sebab aku kat bilik.layan muvi sorang2


aku seorang movie freak.


tapi lately aku bnyk ketinggalan muvi2 kat wayang tu.


kenapa tak pergi aje IOI yg sepuluh minit dr umah aku ni or lepas keje, trus je gi shot Mid Valley yg 5 minit je dr opis aku n layan je wayang, instead duduk melepak sorang2 dlm bilik ni aku yg kecil lagi sederhana ni? takde kawan kah aku?





bukan takde kawan yang boleh di ajak tuk melepak, tapi minggu ni aku terasa nak berkeseorangan. bnyk yang aku nak setelkan konon2nye.nak basuh baju, tak berbasuh, nak vacum bilik? tak tervacum gak, nak lap kipas? berabuk jugak kipas tu...so. apa yg aku buat? lepas je ari jumaat tu, (lepas majlis 2nd quarter UEM gathering kat HQ opis aku) aku off kan hp n aku sign off YM aku. sampai ahad, baru aku on kan balik. sedeynye, takde misscalled or mesage.. betapa tiada kepentingannye aku ni..huhu.saje aku buat mcm tu. aku totally nak sorang2. Melayan depress.. sekurang2nye bile duk sorang2 ni, aku harap dapat kurangkan sikit depress aku ni. walaupun aku sorang2.


Depress..dengan kata lain, demoralize @ dishearten @ discourage atau seangkatan dengannya, amat sinonim dengan aku. dah boleh jadi middle name aku dah..


boleh kata every month, aku akan menghadapi bende ni. dah jadi macam monthly event plak aku rasa.kalau perempuan akan depress bile time haid diorang sebulan sekali, camtu gak aku. mesti akan ngadap bende ni. cume untung pempuan ni, ada panadol menstrual, aku?


Tapi aku bukan depress saja-saja. Banyak perkara yang aku hadapi dan telan, sampaikan muka nih, dah jadi tak ceria.


aku ingat Cheng penah cakap...

"Kau tau tak apa masalah ko ni PanjanG, ko ni berat mulut nak mampus.."

Sombong ke aku ni?


bukan sorang dua yg cakap camtu.ramai dah. and i admit it. penah sekali dalam bas, bayangkan dari perak smpi ke melaka, sebelah aku ni adala awek punye la cun. kalau dapat kat korang mesti punye korang dah ayat dah.

"Nak balik melaka ke dik?"

"Melaka duduk kat mana?"

"Jam sekarang pukul berapa ek?"

"awak ni comel la, leh jadi girlfren saya?" hahaha...

macam2 soklan yg bersusun dlm kepala otak aku time tu. at last, smpi ke melaka. aku buat bodoh je. mesti dia ingt aku ni bisu..


haih..


penyakit aku ni jadi kritikal bersebab.. bukan aku saja2 nak buat. Aku paham sangat apa yg diorang2 maksudkan..


mungkin 'Kekurangan' pada diri aku ni punca segalanya...


Trauma.


Trauma ke aku?


trauma ialah sesuatu perubahan perasaan, fizikal dan mental selepas individu itu mengalami sesuatu kejadian yang besar dalam hidupnya.most probabily, its a bad things. ini adalah definisi trauma pada diri aku. pemikiran, tindakan dan tindak balas individu itu pada persekitaran akan berubah.mungkin lama kelamaan trauma ini akan hilang, tapi bg sesetengah kes, kesan trauma ini kekal sepanjang hayat.


apa kaitan aku dan trauma?


aku pernah mengalami trauma. banyak keadaan yang menyebabkan aku menjadi trauma dalam hidup aku.tapi Alhamdulillah selepas 22 tahun aku hidup, tiada trauma yang series. tiada trauma yang melibatkan org lain. just me and myself.


percintaan? alahaii.. bab ni takyah cakap la. I'm such a loser in this part. 99% pro on a broken heart chapter

organisasi kekeluargaan? Alhamdulillah.. aku bahagia berada didalam keluarga En Jamaludin & Pn Katijah. even penah ditambat kat pokok tepi jalan dan di kasinye kerengga lg, but i'm proud of it. it teach me to be a good son. (masalahnye, anak yg baik ke aku ni?)

Kewangan & Harta benda? penah ditipu kawan sendiri. back stab by my own friends. smpi berhutang beratus2 ringgit. smpi skarang tak setel2..

Academic? huih..terumbang ambing. tak penahnye nak merasa slip exam aku tu GPA nye start ngan 3, apatah lg 4.


kadang2 bile aku pikirkan balik, bagus sebenarnye if u hv been through all this things.one thing dia akan buat ko semakin matang. tapi kalau tak kene timenye. down terus ar. macam yang terjadi kat aku.


tak boleh la kau nak cerite sebijik2 kat korang, but den, itu macam membuka pekung sendiri. yang pastinye, masalah2 yang aku hadapi ni, mampu membuatkan dahi aku ni berkerut 24jam.


Bukan aku tak penah nak built up my self confident dan try lawan rasa gundah gulana ni. bnyk kali.. bnyk kali aku try. tapi bnyk mana aku try, bnyk jugak problem yang datang.

puas aku nak positif kan diri aku.
aku tau sore tak best, tapi aku tetap berkaraoke.
aku tak pandai menulis, tapi ngade2 jugak tulis blog.
aku tak pandai bercerite, tapi becokkan jugak mulut aku tuk berceloteh.
aku tak pandai bergaya, tapi diam2 aku tiru gaya2 orang yang macho.
semuanya untuk naikkan balik self motivation and hilangkan rasa trauma aku td.


ntahlah...


berjaya ke tidak, korang yang tentukan. kalau nak tanya kau, aku akan jawab tak tau. apa yang korang nampak pada diri aku ni, tak sama dengan my inner side. HIPOKRIT ke aku ni?


ntahlah...


one more thing, apa korang rasa and buat kalau korang di reject? even worst, dipaksa tuk pergi? (start dah jiwang2 ni)...


haih...


at the end.. bile aku sendiri dah tak larat nak pikir, the same terms akan kuar dr mulut aku, "Lantaklah..." satu penyelesaian yang tak sihat.


tapi, at the inside, who knows...kan?



sorry la kalau korang bosan dengar aku mengarut. amik la lagu ni,aku kasi adiah sebab baca blog aku. download sendiri er..
  • Kenangan Terindah


  • aku nak tukar nama blog. next update maybe aku akan tukar nama blog aku. for futher info nengok frindster aku erk..
  • My Friendster







  • 1 Comments:

    Blogger nuriena said...

    huhu.. tekanan diri nampak.. jgn la cmni.. sumer org face problems. xde sorg pn dlm dunia ni yg xde problem (kecuali ar org gile ngn org x cukup akal)..

    ape yg patut buat is kite setelkn problems tu 1 by 1. jgn terlalu memikirkn sgt psl problems n tekanan tu. xkn kemane nye. pikir teruk2 pn bkn nye ley setel dlm sekelip mate. tul ak. so just calm down n think in positive way. sume masalah ade penyelesaiannye. care nk selesaikn nye tu yg kite kene figure out sendrik.

    jgn la bg tekanan kt diri sendrik. nnt len plak jadinye. just relex key.. just remember.. hanya kite yg ley diri kite hepi. n hanya kite yg ley wt diri kite bahagie. org len xley bg ape yg kite nk unless kite berusaha untuk dptknnye. okeh... take care n i wish u gudluck in wuteva u do~

    4:35 PM  

    Post a Comment

    Subscribe to Post Comments [Atom]

    << Home