Thursday, August 03, 2006

sebalik sirapsuam..

ni kali ke3 aku tukar address blog aku. bg yang tak tau, takpela. dulu penah scarlife8784.blogspot ..pastu scarlife2444.blogspot lepastu haagendasz.blogspot plak. and this time sirapsuam.blogspot.


kekalke sirapsuam ni?


insyaAllah.


kenapa sirapsuam ek?


bagi aku la, sirap is something unique?(kalu korang rasa tak, nasib korang la) korang pergi mana je, mesti ada air sirap. takkisahla kampung ceruk mana pun, gi kedai kopi dia, minta air sirap.aku jamin ada.bak kata pert, sirap ni adalah air rasmi rakyat Malaysia. aku setuju.


tapi aku nak tanya korang, penah minum air sirap suam?


aku rasa peratusan yg akan pergi kedai makan and order sirap suam kurang dr 1% tul tak? aku pernah. smpi makcik tu pun tak tau nak letak berapa harga sirap aku tu. betapa uniknye sirap suam tu.


so, apa kene mengenanye?


kite hidup ni kene la flexible, kat mana aje kite tercampak, kite kene la survive. kemana aje kite pergi, minta2 sume orang suke la kat kite kan?mcm sirapla, kemana aje kite pergi, mesti akan jumpe peminat air sirap ni.smpi budak kecik pun tau apa tu air sirap.cube tanya capucino kat budak kecik, silap2 dia ingtkan air kapur..(lawak tak?tak er?)


tapi bukan senang nak buat semua orang puas n happy ngan apa yg kite buat. ada spesis orang yg tak peduli apa org lain cakap. org mcm ni sgt yakin dengan diri dia.(bolehgak dikategorikan org kepala batu). ada orang yang sangat berkire dengan apa yang orang lain cakap. diorang sanggup buat apa saje asalkan org lain puas hati. sampaikan sanggup susahkan diri sendiri, sakitkan diri sendiri,rosakkan diri sendiri.bagustak orang kategori ni?


korang pikir la sendiri.


boleh kata, aku sendiri tergolong dalam kategori kedua tu.aku tak kisah mcm mana condition diri aku, asalkan orang lain puas. sekali lagi aku konfius, HIPOKRITkah aku?


aku rasa tak.


aku ada sebab kenapa aku sanggup buat mcmtu.


bagi aku, itu dinamakan PENGORBANAN. korang boleh definisikan ikut suke korang. tapi ini definasi aku.pengorbanan untuk orang tersayang...bg aku sangat2 priceless.


aku pernah cakap ni kat someone...


"bukan nilai hadiah yg aku nak banggakan, bukan effort surprise yang aku nak hebah2kan tapi satu je..satu je yg sangat2 aku harapkan.. senyuman dia..."

u know who u are aite?


aku rindukan masa gembira aku yang dulu.


tapi dunia kita berbeza skang.dan semalam aku terjumpe sesuatu.sesuatu yang membolehkan aku belajar satu lagi pengajaran yang insyaAllah boleh mendewasakan aku.

but den, life is like playing a chess,<--ni nak pinjam cakap2 cik wan ni.. in this game, kite terpaksa bergerak kehadapan. kite terpaksa merisiko kan diri dengan menjudikan nasib askar kite. hanya untuk menjaga the precious king. tapi sedar tak kite yang once kite gerakkan askar kite, semakin tinggi jugak risiko opponennt nak attack king kite?


tapi kite terpaksa terus bergerak.bergerak tanpa sekali pun dapat berundur selepas gerakan yg kite buat. silap langkah, CHECK MATE....


mcm tu jugak life kite. berpikir dan bergerak. sentiasa pandang ke hadapan n sentiasa alert. jaga king kite baik...


toddless



lagu tema hari ni..mari2 download..
  • Daniel Powter-Bad Day




  • 0 Comments:

    Post a Comment

    Subscribe to Post Comments [Atom]

    << Home