Monday, December 15, 2008

Rupanya, aku bukan la malang sangat...


just finished one presentation to PMC yesterday morning. a big "fuhhhh... legaaa". could imagine me myself jadi bahan 'tetakan' pagi tu. but lucky me. thanks to the presenter seblum aku tu yang dah drag time up to 30 minits. so just a run thru je la presentation aku tu. PD leh buat lawak tu kire ok la tu.

After the presentation, Manoks had gave me this one blog address. she said nice to be read.


"Panjang, ko baca blog ni.. ada org yang lagi malang dr ko.."
Cehh..
(sorry, the address of the blog cant be published due to certain circumstances.)





Korang pernah tgk cerita "CINTA" ni. yup, sounds a bit jiwang but kalau boleh aku nak paksa korang tgk cerita ni. sepatutnye sume pengarah muvie kat malaysia kene ada otak macam Khabir Bakhtiar ni. dgn jln cerite yang lain dari yang lain, ngan shot2 nice, camera angle yang kreatif gila babik. bgs2.. baru la berbaloi bayar tiket wayang RM10 tu.

ok, the main point is, ada satu plot dlm cerita ni yang mengisahkan si suami (rasihdi Ishak) telah di dump oleh isterinya (rita rudaini). masa tu aku terpikir, a bit spoiler la tuk filem ni sbb takkan la ada kes2 mcm ni. da kawin, ada anak n plus lakinye bapak la baik.. siap surprise nak bgi rumah lagi. tu pun kene dump. atas alasan isterinye dah jumpe soul mate.masa tu aku punye la mencarut dlm hati... mencarut kuat2 kang aku balik kene carut ngan org dlm wayang tu. not to be bias on any gender pun. but if the situation vice versa, aku carutkan jugak lakinye tu.
tapi lepas aku baca blog yang si manok ni bagi kat aku, baru la aku tau, ada jugak spesis mcm ni kat dunia ni. ingtkan dlm muvi jek.
secara ringkasnye aku bgtau isi kandungan blog tu. blog tu adalah hasil karya seorang wanita yang bergelar isteri kepada si S ni. memula aku baca happy je kisah hidup diorang, berkahwin, berpuasa sama2, beraya sama2. tetapi rupa2nye, baru 2 bulan kahwin plus 7 tahun bercinta, si isteri minta cerai pada si S ni. kenapa? sbbnya sebulan sebelum menikah dengan si S ni, si isteri ni kunun2 nye pergila berjumpa dengan EX nya yang dulu, si H. n what really happen was, si isteri ni some how the old LOVE spark had lighten up once again. so the short meet up become a regularly dating. and she admit that she fall really2 depp into si H ni, padahal 2-3 hari ni nak nikah ni. can u imagine how does she innocently, wear the baju pengantin and bersanding with S padahal, deep into her heart she love another guy. i really hope dat the story end at that point.
tak abis lagi rupanya, infact, after marriage, si isteri lagi kerap dating ngan H, went to Australia with H while S in malaysia working with all his will tuk mencari rezeki nak bagi isteri makan. S**T... masa ni aku da menyirap gle la baca..(EMOSI gak la aku time ni...) dengan selamba si isteri ni boleh cerita all this thing dlm blog dia. plus agak kurang hajar jugak perilaku si H ni.. dia boleh proudly upload the picture he with the isteri into his facebook. mana la hilang rasa perikemanusiaan mamat ni aku pun tak tau.... malu aku ada lelaki mcm ni kat dunia ni.
so at the time blog tu ditulis, these legally couple dah tak duduk sekali. and in a process for divorce. haih... and guess what, after further browsing thru this blogs, aku baru tau, si S dlm blog ni was my best friends masa aku keje kat kl dulu. lagi la aku mencarut... aku plak baru jumpe mamat ni minggu lepas n aku plak tanpa rasa bersalah pergi tanya, "S, mana bini ko?" demns.... mcm mana la dia rasa bile aku tnya mcm tu...
betul la Manok, ada org lagi malang dari aku...
Moral of the story is, jgn sayang orng sgt2.. hahaha.. what ever pun "DONT SETTLE WITH 2nd BEST"
My level of working energy had drop to 30%...MALAS... "Tonik Penghapus Malas".. sapa ada?

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dont settle with 2nd best b???
hurm.... :)

n jgn syg org sangat???
hihi

1:14 AM  
Blogger AnneWeeza said...

yer..yer....saye stuju.... :)

12:56 PM  
Blogger Wardrobe Stylist said...

gaDis : dont settle with 2nd best b???
hurm.... :)

n jgn syg org sangat???
hihi ---->> :)

6:31 PM  
Blogger khairulizwan said...

yup u teached me rite?

9:14 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home