Saturday, January 03, 2009

a new chapter

tak terlambat rasanye aku nak mengucapkan selamat tahun baru. selamat tahun baru hijrah dan masihi. tahun ni aku tak terasa langsung perubahan tahun. seblum2 ni kalau dekat tahun baru, sibuk pikir malam new year nak lepak mana, apa aktiviti taun baru. tapi taun ni sikit pun tak terlintas. walaupun aku dapat la undangan makan malam + karaoke bersama Saleem, tapi skit pun tak excited mcm dulu. ini ke tanda2 penuaan? :)

2008 bagi aku bnyk maknanye. perubahan demi perubahan yang berlaku. perubahan fizikal, mental, hidup, semua berubah.

aku sudah bergelar graduan. selepas 5 tahun bersabung kepala otak, akhirnya aku dapat jugak bersalam dengan Tun. sekeping ijazah ni la yang nak menentukan arah idup aku selepas ni. Alhamdulillah.




tahun ni jugak aku telah dilamar. dilamar oleh company idaman aku. nak target schlumberger, shell and exxon mcm tinggi sngt je cita2 tu. tapi aku tetap bersyukur. result aku masa kat utp taklah sehebat mana. boleh aku cakap memang tak hebat pun. Alhamdulillah, rezeki tuk aku masih ada. mayb berkat doa ibu n ayah masa pergi haji awal taun dulu, aku dapat kerja ni.


kat sinilah aku belajar hidup sendiri, kat sini lah aku belajar apa itu tanggungjawab, jerit perih seseorang bergelar 'pekerja' mencari rezeki. baru lah tau susahnye nak cari duit tu. n masa ni jugak la aku tau, bnyk duit n boleh beli apa yang kite nak belum tentu akan buat kite happy. :) hopefully tahun ni akan jadi tahun rezeki tuk aku, dapat bonus besar, increament tinggi.. (tamak2.. nyumm)


Dan inilah buah hati pengerang jantung saya. keluarga Hj Jamaludin. masih lagi tiada penambahan dan tiada pengurangan (Nauzubillah.. minta2 dijauhkan).NURUL ASWAD(berdiri paling kiri) dah ada ura2 bercinta tapi masih lagi merahsiakan percintaannya.aku tau tu. bile la nak dapat kak long ni. :) NUR RUZAINI(pki bj kurung kunun2 senyum manis tu) meneruskan penguasaan nya dekat UIA, dia masih mengekalkan rekod anak pakcik jamaludin paling pandai.tapi kantoi dating kat kedai makan alor gajah. sukahati la ani oi, yang penting ko pandai jaga diri. MOHD SHAHRUL ASHRAF(berdiri tengah2) dah jadi rakan masjid kat poli behrang.. bagus2. SHARUL AZFAR, baru dapat result PMR. bercita2 besar nak masuk UTP. dia kata best. (mcm abg dia..) pemain bola yang aku rasa terer skit kot dari aku. dan king and queen of the castle, HJ JAMALUDIN & HJH KATIJAH.(awal taun ni jugak ibu n ayah selamat menunaikan haji) what else to say other than I LOVE U SO MUCH.


itulah sedikit sebanyak coretan taun 2008.diharap taun 2009 ni menjadi titik tolak hidup aku untuk menjadi seorang yang berguna. at least berguna untuk diri sendiri. selamat berjuang kepada aku yang berumur 25 tahun~~


semoga aku menjadi 'orang'... AMIN..

1 Comments:

Blogger z a t i said...

oh, dh kt petronas ke skng. carigali...or?

12:06 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home