Monday, August 14, 2006

Bila yang Pandai semakin Pandai...

ermmmm...


apa yang aku nak tulis sebenarnye ni.


tak bnyk yang jadi kat aku sepanjang minggu lepas... (tak bnyk?!! yela.. tak bnyk yang aku boleh aku ceritakan kat sini..)


tapi banyak yang berlaku kat dunia luar skarang ni...


yang bodoh mengaku pandai,
yang jahat mengaku baik,
yang kaya semakin kaya,
yang miskin semakin papa,
yang zalim semakin mem'bangsat'kan diri,
yang menipu terus dengan 'kata2' manisnye'
yang tua nak kawin mude,(muahahha...)
yang dah lama kawin nak bercerai berai,


haii..dunia2..


apa yang terjadi sebenarnye..


Dunia Antarabangsa


kalau korang tak tau apa yang terjadi kat lebanon tu..baik korang panjat atap umah korang, den terjun. pastikan kepala korang sampai dulu ke tanah.



satu dunia tau apa yang terjadi.


semua orang tau si israel bangsat terus terusan membedil Lubnan.
semua orang tau Hizbullah tak mampu nak melawan.

1000 orang awam lubnan dah terbunuh... dan mereka semua adalah islam..
semua orang gak tau yang patutnye PBB dah bertindak.

tapi PBB plak buat tak tau...


OIC? ohh... i see...
satu pertubuhan ISLAM terbesar di dunia. apa yang mereka buat untuk membantu Lubnan? bersidang dan mengutuk..
itu aje? haihh...



aku sebenarnye tak paham betul dengan dunia skarang ni. kenapa kita boleh bersahaja je bile negara islam kene bom mcm tu?hari ni kuar lagi resolusi damai oleh PBB..kenapa baru kuar ari ni? apa kandungan resolusi kali ni aku tak tau la. kalau dah perancis ngan amerika yang buat, takyah tengok isi resolusi tu pun dah tau dah. Gencatan senjata kepada Hizbullah? abistu Yahudi?


alasan yang diorang bagi, Hizbullah pelampau.


diorang ni tak belajar matematik ke? 1000 orang awam dengan 120 askar yahudi(yang dah terbunuh).. mana satu yang pelampau sebenarnye? haih.. tak tau lah aku.. doa jela..

korang tgk dan nilai sendiri la..tak larat nak cakap dah..bersyukur la korang yang duduk di negara aman ni..


Laman Rumah Kita Sendiri



Siti ngan Datuk K? tak menarik minat aku...
Datuk K ngan Tengku Zawiyah bagi2 harta? aku malas nak amik port...
Datuk affendi pun cerai bini lama, cari bini baru, bagi bini lama harta... ni lagi satu kes..


meluat..


apa yang menarik minat aku.. dan sepatutnye menarik minat korang gak...


citer Khairy Jamaludin ngan ECM Libra Avaneu nye tu..haha.. kesian..tak pasal2 rugi lebih rm 200 000.. bagi aku KJ ni mangsa keadaan..(tapi memang salah pun..muahaha)


dia nak tunjuk belang pada masa yang tak kene. tercalit plak kat pak mertuanye.. sian.. tertekan pak cik ni.. dahla Tun pun duk hentam dia.. aih.. takpa2.. paklah kita macam2 helah dia.. pandai2 ar dia survive..

ni lah yang jadi bila orang pandai jumpa orang pandai...kita tunggu dan lihat la apa nak jadi lepas ni.. Tun nak jadi PM balik? Pak Lah tetap gak dengan ke'cool'an nye.. sama2 kite nantikan.


tu belum crite pasal mogok, tunjuk perasaan sana sini..


BLOODY SUNDAY??!! tak ramai yang tau pasal ni kan tunjuk perasaan aman yang tak aman ..


jgn ingat bende ni terjadi kat venezuela ke.. chile ke.. bende ni jadi kat depan KLCC ye tuan2 dan puan2..


mcm mana bende ni bleh jadi? panjang ceritenye..


Bnyk lagi yang terjadi sebenarnye... kite je yang buat tak nmpk atau buat2 tak nampak..


Lina Joy? haih.. moge2 cepat la dia sedar.. sian mak ayah dia tu...


pasal apa aku post bende2 ni? aku sendiri tak tau.
mungkin jiwa aku pun sekusut jiwa dunia skarang ni...
mcm mana boleh kusut? Ntah..
mcm mana nak setelkan kekusutan ni? Ntah..

so?

NTAHLAH...

toddless...


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home