Monday, September 04, 2006

Pride N Prejudice


masa aku paste logo ni, aku still lagi terbelek2. apa sebenarnye bentuk logo ni.mana U nye mana T nye..P tu ada la bentuknye skit kat ujung2nye tu. tapi aku tak kisah sangat pasal bentuknye. yang pentingnye tu tulisan dibawahnye tu.UTP alumni.sepaham aku, sesapa yang dah grad je yang layak menggelarkan diri diorang sebagai alumni. in my case, utp alumni.


first time aku nampak logo ni is from Gadis's sweatheart.


"u, meh sini kejap, ada something yang i nak u tengok"

"apa dia"

"taraaa.."


Dengan machonye dia menunjukkan sticker alumni dia yang terlekat elok kat belakang kete dia.


"mahal ni tau tak... budak tak abis sekolah tak dapat ni tau.."


senyumm je diaa...


bgs lah.. dan aku tau ada 699 lagi orang yang bertuah kat sana yang ada sticker ni. to Gadis, put, aish, judy, janggut, alia, ck, nuaq, zack, bobo, jibo, mayon, asma dan 686 graduan yang lain...CONGRATULATIONS...sorry for not being there on d big day.





semestinye korang berbangga kan. segak dengan robe masing2, megah dengan scroll di tangan. Alhamdulillah, abis jugak korang nye seksa kat utp ni. tahniah2.. aku? haih...


isnin 28/8/06 haritu first thing yang aku buat masa aku masuk office is cari suratkhabar. puas aku belek utusan dan star. 2-3 kali aku belek suratkhabar tu. tetap takde.takde langsung cerite pasal graduation kat utp. aku pelik, seingat aku graduation2 yang lepas mesti ada cerite pasal utp, tak banyak pun sikit mesti ada. tapi kali ni aku pelik, langsung takde. kalau tak silap just NST je ada terselit sikit. apa yang penuh kat suratkhabar hari tu citer pasal mawi-ina n siti kawin. aku pelik betul la.bukan aku tak berpuas hati sebab aku student utp n utp punye cerite tak masuk suat khabar. tapi korang pikir la. apa salahnye letak sikit citer pasa lstudent2 yang sukses2. yang dapat gold medal ke. baru la orang lain yang baca tu naik semangat dia. baru la bebudak kat luar sana yang baru2 nak masuk U tu terbakar skit semangat diorang nak blaja tul2.(jgn jadi mcm aku ni... ). ini tak.. asik2 citer orang putus tunang tu jugak yang bermuke2 dalam surat khabar tu. haih.. payah media kite skang ni.


tapi selepas selidik punye selidik, mungkin ada sebab lain kenapa banyak akhbar2 utama negara tak menyiarkan citer pasal utp. boo layan trus majlis konvokesyen utp. korang rasa kenapa?


ini hasil buah fikiran aku la kan. aku tak paksa korang semua percaya. apatah lagi setuju ngan pendapat aku. korang tau tak sape chancelor utp? korang kenal tak Tun Dr Mahathir? yup. Tun adalah chancelor UTP

aku tak tipu kan?


dan aku juga mengandaikan korang semua tahu apa yang terjadi kat dunia politik malaysia skarang ni. kelantangan Tun bersuara meresahkan semua 'orang-orang atas' kerajaan. kalau dapat korang selak2 tahun2 lepas punye paper, 2 hari lepas utp konvo, for sure nye setiap paper akan kaver citer pasal ucapan Tun, istiadat2 convo,., tapi kenapa takde tahun ni?


tuan2 dan puan2 tak perlu merasa pelik ye...


dari apa yang aku dengar,(ni aku tak sure, sebb aku takde kat tempat kejadian) ucapan Tun taun ni ada berbaur perli memerli... lebih kurang kalau pemimpin tu gagal memimpin, elok digugurkan..ermmm setuju ak? apa kata korang plak?


mungkin ada yang mengatakan aku ni terlalu sensitip, tapi pendapat2 aku ni disokong oleh bermacam2 fakta. kite amik contoh sabtu lepas.tak ramai la yang tahu pasal lawatan Tun kite ni ke NS. dan dia plak di bagi plak dewan tuk berucap (tak macam yang jadi kat perlis)... korang pun tau mcm mana kelantangan Tun kan? ironicnye, pada masa yang sama, NS ngan Telekom Melaka ada game kat Paroi malam tu (Semi Final Piala Malaysia). dan ironic kuasa 2 nye lagi, tetibe je menteri besar NS anounce yang tiket masuk stadium malam tu free. mungkin ada orang akan cakap, Tun punye lawatan siang, game malam. tapi bagi yang dah beser masuk stadium, for sure siang2 lagi diorang dah gerak ke stadium, nak2 lagi semi final, free lagi tu. adakah itu satu cara untuk distract orang tuk tak pergi perjumpaan ngan Tun? aku suspicious. korang?


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bagusnyer..peka terhadap isu semasa... :)

5:27 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home